Projekt na podporu výuky automatizace na středních školách
Projekt AMiTsys Junior vznikl na jaře v roce 2000 a byl motivován snahou přispět aktivně ke zkvalitnění výuky a zvýšení vybavenosti učeben na středních odborných školách moderní technikou z oblasti průmyslové automatizace a převzít tak částečně odpovědnost za výchovu mladých odborníků. Jako výrobce řídicích systémů postrádáme dlouhodobě kvalifikované odborníky, kteří jsou schopni samostatně a na vysoké úrovni realizovat konkrétní řešení automatizační problematiky.
Cílem projektu je podpořit vybudování odborných učeben na vybraných středních školách. Ze strany škol se očekává aktivní přístup a předložení projektu využití provozu učebny jak v rámci vlastní výuky, tak pro další aktivity – zájmové odborné kroužky, rekvalifikační kurzy, pořádání odborných seminářů apod. Školy se vždy vybírají na základě předložených vlastních projektů a prezentace školy. V roce 2006 se do projektu zapojily první odborné školy ze Slovenska.
Příležitostně se představitelé škol zapojených do projektu schází v jedné ze škol a vyměňují si zkušenosti s provozem učeben. Zároveň mají možnost konzultovat odborné otázky se zástupci firmy AMiT. Projekt se nezabývá pouze jednorázovým vybavením učeben, ale předpokládá neustálou spolupráci mezi školami a firmou AMiT, přičemž výsledkem by měla být připravenost odborné výuky na neustále se měnící požadavky trhu v oblasti automatizace.
AMiTsys Expert: Počátkem roku 2002 vyhlásila firma AMiT soutěž pro studenty středních škol, kteří řeší nad rámec standardní výuky odborné práce v těchto učebnách. Soutěž probíhá každý rok a firma odměňuje autory tří nejlepších prací a projektů finanční odměnou a vybraní autoři navíc obdrží certifikát společnosti AMiT deklarující znalost řídicích systémů a jejich parametrizace.
Školy zapojené do projektu
VOŠ, SŠ COP Sezimovo Ústí | Budějovická 421 391 02 Sezimovo Ústí |
www.copsu.cz |
Střední škola EDUCHEM, a.s. | Okružní 128 435 13 Meziboří u Litvínova |
educhem.cz |
SPŠE Havířov | Makarenkova 1 736 01 Havířov – město |
www.sselek-havirov.cz |
SPŠ Jihlava | tř. Legionářů 3 586 01 Jihlava |
www.sps-jia.cz |
VOŠ a SPŠ Šumperk | Gen. Krátkého 1 787 01 Šumperk |
www.vsps-su.cz |
SPŠE Praha 2, Ječná | Ječná 30 121 36 Praha 2 |
www.spsejecna.cz |
Střední průmyslová škola, Ústí nad Labem,
Reslova 5, příspěvková organizace |
Resslova 5 400 01 Ústí nad Labem |
www.spsul.cz |
VOŠ a SPŠE Plzeň | Koterovská 85 326 00 Plzeň |
www.spseplzen.cz |
SPŠ dopravní, a.s., Praha-Motol | Plzeňská 298/217a 150 00 Praha-Motol |
www.sps-dopravni.cz |
SPŠ Poprad (Slovensko) | Mnoheľova 828/23 058 46 Poprad Slovenská republika |
spspp.edupage.org |
SOŠ Púchov (Slovensko) | T. Vansovej 1054/45 020 32 Púchov Slovenská republika |
www.zsospv.sk |
Střední průmyslová škola Brno | Purkyňova 97 612 00 Brno |
www.sspbrno.cz |
SŠPHZ Uherské Hradiště | Kollárova 617 686 01 Uherské Hradiště |
www.ssphz-uh.cz |
Odborná soutěž AMiTsys Expert
Cílem soutěže je podpořit práci vyučujících předmětu automatizace na středních školách prostřednictvím přímé motivace studentů. Soutěžící studenti po konzultaci se svými vyučujícími řeší samostatně projekt, který přímo souvisí s produkty firmy AMiT nebo s odbornou učebnou automatizace.
Projekt se může například zabývat řešením konkrétní automatizační úlohy, výrobou demonstračního přípravku pro využití řídicích systémů firmy AMiT ve výuce, tvorbou studijní dokumentace apod. Část projektu musí vždy obsahovat parametrizaci řídicích systémů firmy AMiT (řídicí algoritmus, vzorová aplikace, vzorové fragmenty pro výuku apod.).
Způsob přihlášení do soutěže
Formální přihlášení do soutěže zajistí pověřený odborný vyučující. Přihláška musí obsahovat seznam všech zaslaných projektů. V seznamu musí být uveden autor (nebo kolektiv autorů) projektu a téma, dále pak souhlas autora (nebo kolektivu autorů) se zveřejněním práce na webových stránkách společnosti AMiT. Projekty s přihláškou zašle v elektronické podobě na adresu AMiT, spol. s r.o., Vídeňská 118, 619 00 Brno, popř. e-mailem na adresu amitbo@amit.cz. Tištěná verze projektu není nutná, vypovídá však mnohé o jeho estetickém provedení.